Rådgivende salg

Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kunde skal bli mottakelig for dine ideer og synspunkter, som jo ofte er forskjellig fra dine. Der det ikke er tillit, eller det ikke er fullstendig etablert, vil kjøperen forbli skeptisk, kanskje mistenksom, og sannsynligvis ser han etter andre leverandører, løsninger eller produkter. Uten tillit, må du konkurrere på funksjon og pris … og atter funksjon og pris – mot alle andre.

Dette kurset er utformet for å utvikle selgere fra det grunnleggende ‘vis-fortell-selg’, til den viktige kompetansen til en rådgivende selger, der det er fokus på å identifisere og tilfredsstille kundenes reelle behov. Du vil lære å være en effektiv lytter, slik at du er i stand til å identifisere og reagere på kjøpssignaler, overvinne innvendinger og lykkes med flere salgsmuligheter.

Følgende emner blir blant annet gjennomgått:

  • Forstå viktigheten av empati
  • Etablere tillit, og hvordan vedlikeholde den
  • Etablere felles plattform og taktfullt imøtegå innvendinger
  • Effektive forberedelser og planlegging
  • Sette seg personlig mål
  • Deltakerne får prøve ut teorien i praksis gjennom rollespill og demonstrasjoner

Målgruppe: Alle som jobber med rådgivende salg.

Krav til forkunnskaper: Ingen, men erfaring med salg vil gjøre det enklere å relatere seg til innholdet i kurset.

Praktisk informasjon: Kurset er et dagskurs, fra kl. 09.00–16.00.

Pris: Kr. 3.500,- per deltaker for begge dagene, inkludert kursmateriell og utstedelse av kompetansebevis.

Datoer og påmelding

Handlekurv
Rull til toppen