Kunsten å selge

Ingen salg – ingen business! Hele din virksomhet står og faller på om noen vil gi penger for de tjenester eller produkter vi tilbyr. Med et vell av flinke konkurrenter, kreves det rett kompetanse å vinne salget. Både innen B2B og innen B2C må selgerne kunne faget sitt. Ellers, taper de salget.

Mange salgsmuligheter går tapt på grunn av dårlig teknikk, man overøser med for mye informasjon, kjører «salgspitch» uavhengig av hvordan den blir mottatt, man er ikke i stand til å identifisere kundens behov og ønsker, eller å identifisere og formidle fordelene med produktet eller tjenesten for kunden, bare snakke om funksjonene, osv.

De beste selgerne er de som har en avslappet tilnærming. De stiller de riktige spørsmålene, og lytter så nøye til hva kundene sier at de vil ha, og viser dem deretter hva produktet eller tjenesten vil gjøre for dem. Ikke hva det er, hvordan det gjør det eller hva det er laget av, men hva det vil gjøre for at kunden skal få tilfredsstilt sine behov.

Følgende emner blir blant annet gjennomgått:

  • Forbedre salgsytelsen med en strukturert tilnærming
  • Utvikle ferdigheter som bygger gode kundeforhold
  • Forstå forskjellen mellom å selge funksjoner, men heller selge fordeler
  • Forbedre planleggingen av salg
  • Utvikle gode spørreteknikker
  • Forbedre effektiviteten av kundeoppfølgingen
  • Lær hvordan du vinner salget
  • Kunne håndtere innvendinger
  • Forstå viktigheten av mersalg
  • Sette seg personlig mål

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nyhetsbrev med nyheter og aktuelt fra Trygg Kurs AS

Handlekurv
Rull til toppen