Kredittkontroll

Å ringe folk for å minne dem om at de skylder penger, er en oppgave de færreste ser frem til, og er en av de vanskeligste situasjonene for å fortsatt å ha kunden på din side. Det er viktig at du får kundene til å godta at de skylder penger, men å gjøre det på en slik måte at et positivt kundeforhold opprettholdes.

Når en kunde skylder deg penger, så er du sannsynligvis ikke den eneste de skylder penger, og mulighetene for å betale tilbake kan være begrenset. Dette kan føre til økt press og stress for kunden, som i sin tur kan utløse konflikt og vanskelige samtaler. En dyktig medarbeider på kredittkontroll vil lykkes med å få prioritet på at åpne poster blir betalt, og samtidig opprettholde et godt forhold til kunden.

Vårt kurs i kredittkontroll vil styrke dine kommunikasjonsferdigheter, og gjøre det mulig for deg å effektivt inndrive åpne poster via telefon.

Typiske læringsutbytte

  • Kategorier av kunder som skylder penger
  • Planlegge samtalen, og hvordan styre denne
  • Få bevis på intensjoner om betaling
  • Vurder om du blir manipulert
  • Lære teknikker for å håndtere innvendinger
  • Sette seg personlig mål

Vi har for tiden ikke satt opp åpne datoer for dette kurset, men kurset kan gjennomføres bedriftsinternt på forespørsel. Så ta gjerne kontakt om du eller din bedrift er interessert.

Kontaktskjema

Fyll ut skjemaet for å ta kontakt med oss

Skroll til toppen