Forhandlingsteknikk

Å være en god forhandler er en viktig ferdighet for flere enn bare selgere i en virksomheten. Du må være i stand til å forhandle i nesten alle jobber, enten det er å prøve å få en lavere pris fra en leverandør, vinne en større kontrakt, tilskynde noen til å betale på forskudd eller kanskje bare forhandle med sjefen din om bedre vilkår for teamet ditt.

Å være en dyktig forhandler gir deg et konkurransefortrinn på flere nivåer, og de som er gode på det, oppnår respekt hos både kunder og kolleger.

Dine forhandlingsevner er så mye mer enn bare å få det som du vil. Forhandling handler ikke bare om å få det beste tilbudet fra en leverandør eller kunde. Den brukes i en rekke sammenhenger og kan ha forskjellige målsetninger. For å forhandle effektivt må du være i stand til å påvirke den andre personen, og overtale dem uten at du nødvendigvis har myndighet over dem eller er over dem i hierarkiet.

Forhandling, enten formell eller uformell, så bør holdningen være at utfallet vil være gunstig for begge parter og bevare forholdet for fremtiden.

Dette kurset er designet for alle som trenger å forhandle effektivt med kolleger, leverandører og kunder.

Typiske læringsutbytte

  • Forstå behovet for forberedelse
  • Sette pris på viktigheten av å gi og ta
  • Identifisere den andres styrker og svakheter
  • Tiltak for at tidsfrister overholdes
  • Forbedre kommunikasjonsevnene
  • Hvordan du planlegger strategien din
  • Demonstrere teknikkene dine og motta tilbakemelding
  • Sette seg personlig mål

Vi har for tiden ikke satt opp åpne datoer for dette kurset, men kurset kan gjennomføres bedriftsinternt på forespørsel. Så ta gjerne kontakt om du eller din bedrift er interessert.

Kontaktskjema

Fyll ut skjemaet for å ta kontakt med oss

Handlekurv
Rull til toppen